هشتاد و چهارمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
- عوامل مؤثر بر فرسودگی تحصیلی: مقایسهای بین دانشجویان فنی و مهندسی با سایر دانشجویان نظام آموزش عالی ایران/ سیده مریم حسینی لرگانی
- تبیین مدل ارتقای صلاحیت اخلاق حرفهای مهندسان در رشته مهندسی عمران بر اساس نظریه زمینهای/ علی ایمان زاده؛ امین محب خواه؛ هدایت الله اعتماد زاده؛ مهلا فرهادی
- رویکرد فکری دانشجویان برونگرا و درونگرای معماری در فرآیند طراحی و راهبردهای آموزشی آن/ وحید صدرام؛ الهام کفائی
- بررسی دیدگاه آینده شغلی و نقش آن در آموزش دروس مهارتی ـ آزمایشگاهی در دانشکدههای مهندسی (آزمایشگاه روسازی مهندسی عمران)/ محمدمهدی خبیری
- نقش بازتاب قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل در حل مسئله ریاضی دانشجویان مهندسی/ فریبا فیروزیان؛ سهیلا فیروزیان؛ محمدرضا فدایی؛ ابوالفضل رفیع پور
- بررسی وضعیت علوم مهندسی در کشور برای جهتگیری آینده» (خلاصه مجموعه نشستهای کارگروههای تخصصی فرهنگستان علوم ج. ا. ایران)/ حسن ظهور؛ جعفر توفیقی؛ پرویز جبه دار مارالانی؛ پرویز دوامی؛ علی کاوه؛ هادی ندیمی؛ محمود یعقوبی
- تحلیل مزیت رقابتی تعاملات علمی بینالمللی با استفاده از شاخص ضریب مکانی: مورد مطالعه انتشارات علمی مهندسی صنایع/ محمد رضا زارع بنادکوکی
در پایان فصلنامه چکیده مقالات به انگلیسی آمده است.
روابط عمومی فرهنگستان علوم
Report