
هشتاد و پنجمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
-
طراحی و اجرای برنامۀ کارشناسی ارشد آموزش مهندسی/ حسین معماریان
- شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای اخلاق مهندسی با رویکرد تصمیمگیری چندشاخصه/ مهدی صفایی؛ اردلان فیلی؛ امید جباری؛ سید احمد جنابعلی جهرمی
- بررسی اصول و مبانی اخلاقِ زمین بهعنوان شاخهای نوظهور در اخلاق حرفهای و ضرورت توجه به آموزش آن/ مجتبی طباطبایی؛ سروش مقصودی؛ فرامرز دولتی ارده جانی
- راهبردهای آموزش علوم و مهندسی همگام با زبان اشاره ناشنوایان/ مینو عالمی؛ علی مقداری
- بررسی میزان رعایت استاندارد بینالمللی ایزو 214 در چکیده فارسی پایاننامهها و رسالههای رشتههای فنی_ مهندسی دانشگاه تبریز/ زهرا جهانبان اسفهلان؛ افشین حمدی پور؛ رسول زوارقی
- صلاحیتهای اعضای هیأت علمی برای آموزش تنوع زیستی و محیط زیستی با رویکرد تحلیل محتوا/ حمید موحد محمدی؛ مونا بابایی؛ امیر علم بیگی؛ احمد رضوانفر؛ امیر افضلی گروه
- بررسی تطبیقی تخصصگرایی تولیدات علمی دانشگاههای صنعتی در شهر تهران در حوزه مهندسی در بین سالهای 1999-2018/ عرفان قادری آزاد؛ محسن فاضلی ورزنه؛ سپیده فهیمی فر
در پایان فصلنامه چکیده مقالات به انگلیسی آمده است.
روابط عمومی فرهنگستان علوم
Report