نود و دومین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینههای مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
- معایب آموزش مجازی و راههای رفع آنها/ جواد فیض (استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران)
- شناسایی، اولویتبندی و بررسی میزان انطباق پذیری مهارتهای مورد نیاز دانشآموختگان مهندسی صنایع جهت ورود به بازار کار/ حمیدرضا ضرغامی، مصطفی جعفری و سعید ایزدخواه (به ترتیب: استادیار مهندسی صنایع دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، دانشیار مهندسی صنایع و کارشناس ارشد مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران)
- مدیریت کلاس برخط :راهکارهای اساتید رشتههای مهندسی و علوم پایه دانشگاه علم و صنعت ایران/ سحر امیرخانی و محبوبه تقی زاده (به ترتیب: کارشناسی ارشد و استادیار گروه زبانهای خارجی دانشگاه علم و صنعت ایران)
- بررسی مقیاس اخلاق پژوهش در دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهندسی/ حمیده پا کمهر (استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع.))
- ابعاد و مؤلفههای کیفیت آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاهها مطالعهای مبتنی بر روش فراترکیب/ مجید دارابی (دانشآموخته دکتری تخصصی مدیریت آموزشی دانشگاه تهران)
- مسئله انسجام در آموزش معماری بازاندیشی مسئله از طریق مدل«موقعیت رتوریکال»/ ضحی ندیمی، زهره تفضلی و کاظم مندگاری (به ترتیب: دانشجوی دکتری معماری دانشگاه یزد، استادیار دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی و استادیار دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد)
- پدیدارشناسی تجربه زیسته رهبری آموزشی مدیران گروه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ارومیه/ عزیزه پاشایی یوسف کندی و محمد حسنی (به ترتیب: دانشجوی دکتری و استاد مدیریت آموزشی گروه علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه)
- معرفی کتاب "فنون غیر فعال سرمایش طبیعی در بافت سنتی و خانههای قدیمی بوشهر" (جلیل شاعری دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس و محمود یعقوبی استاد دانشگاه شیراز)
در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.
Report