چاپ

 

نود و هفتمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 6 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.

 

عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

 

بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارت‌های تصمیم‌گیری و قصد کارآفرینی دانشجویان/ عزیزه پاشایی، محمد حسنی، بهناز مهاجران و کیومرث شهبازی به ترتیب دانشجوی دکتری، استاد، دانشیار و استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه

 

بررسی زیرساخت‌های فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظام‌مند)/ سمانه یگانه و جمیله علم الهدی به ترتیب دانشـجوی دکتری برنامه ریزی درسی و دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی

 

اثربخشی کارگاه مهارت‌افزایی کوتاه‌مدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک/ صیاد نصیری و شهریار کابلی به ترتیب مربی مرکز آموزش مهارت های مهندسی و استاد دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی شریف

 

ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب/ پرهام کریمی و رقیه گوگ‌ساز قوچانی به ترتیب پژوهشگر و استادیار گروه مهندسی انرژی های تجدیدپذیر- دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی-  دانشگاه شهید بهشتی  

 

مطالعۀ کیفی پیش‌بایست‌های اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشته‌های مهندسی (مورد مطالعه: گروه‌های مهندسی دانشگاه کاشان)/ شفیعه ستاری، احمد مدنی و علی اکبر عباسیان آرانی به ترتیب کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، استادیار گروه علوم تربیتی و استاد گروه مهندسی مکانیک حرارت و سیالات، دانشگاه کاشان

 

بررسی چالش‏ های آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی/ سید محمود طاهری و آرزو محمدی به ترتیب دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش مهندسی و استاد دانشکده علوم مهندسی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران

 

در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

 

1000 کاراکتر باقی مانده