
صدمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران منتشر شد. در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
- چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارتهای کارآفرینی/ آرزو محمدی، آیتاله ممیز و سید محمود طاهری به ترتیب کارشناسارشد آموزش مهندسی دانشکده علوم مهندسی، استادیار دانشکده کارآفرینی و استاد دانشکده علوم مهندسی دانشگاه تهران
- نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز بهتناسب برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار/ مهدی محمدی، راضیه شیرینحصار و قاسم سلیمی به ترتیب دکترای رشته مطالعات برنامه درسی، دکترای مطالعات برنامه درسی و دکترای مدیریت آموزش عالی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز
- بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشتههای مهندسی/ مهدی ابوالقاسمی نجف آبادی و کمال نصرتی هشی استادیاران گروه آموزش علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
- روش خلاقانه مهندسی برای شبیهسازی ماندگار سامانههای مهندسی در محیطهای نرمافزاری/ امیرحسین منصوری و رقیه گوگساز قوچانی به ترتیب دانشجوی کارشناسیارشد و دانشیار گروه مهندسی انرژیهای تجدیدپذیر دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی
- ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی/ امیر مسعود سوداگر دکتری برق آزمایشگاه پژوهشی مدارها و سامانههای مجتمع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
- شناسایی مولفههای مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری/ علیرضا رضوانی و مجید یزدانی به ترتیب استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و استادیار گروه معماری موسسه آموزش عالی خاوران مشهد
- چالشهای آموزش عالی در رشتههای مهندسی/ جواد فیض استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم
در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.
Report