صد و دومین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران (سال 26، تابستان 1403) به سردبیری دکتر محمود یعقوبی عضو پیوسته فرهنگستان علوم منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگستان علوم، در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینههای مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است. عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
- ارتقای کارآمدی برنامه درسی رشته مهندسی مکانیک با ترکیب نگاه جهانی، بومی و آینده محور/ جعفر غضنفریان دانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان
- شناسایی و رتبه بندی پیشران های پیاده سازی نظام آموزش نسل چهارم/ محمدصابر شهرستانی فارغالتحصیل کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار دانشکده مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران، حسین وحیدی استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان و افشین علیپور پیجانی استادیار دانشکده مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
- مؤلفه های کیفیت بازخورد استادان به دانشجویان دانشکدگان فنی و مهندسی: مطالعه ای پدیدارشناختی/ سپیده خلیلی، ابراهیم خدایی و کیوان صالحی به ترتیب دانشجوی دکتری، دانشیار و دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران؛ بلال ایزانلو استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی و مرضیه دهقانی دانشار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
- بازشناسیِ معنا و مراتبِ آموزشِ پایدارِ معماری باتکیه بر خوانش آموزش سنتی معماری/ احمد پورمختار و سید محمدحسین آیت اللهی به ترتیب دانشجوی دکتری و دانشیار دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد؛ حمید ندیمی استاد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی
- جایگاه کارآفرینی در آموزش مهندسی انرژی/ صادق مطهر استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان
- بررسی نقش بازی ذهنی در جلب توجه و ارتقای کیفیت آموزش مهندسی، به ویژه در دوره های الکترونیکی/ رقیه گوگساز قوچانی دانشیار گروه مهندسی انرژیهای تجدیدپذیر دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی
- پاسخگویی به نیازهای صنعت امروز از طریق بروزرسانی برنامه درسی مهندسی مکانیک با استفاده از استقرار تابع کیفیت دومرحله ای/ حمید حق شناس گرگانی و علیرضا جهانتیغ پاک اعضای هیئت علمی مرکز آموزش مهارتهای مهندسی دانشگاه صنعتی شریف
در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.
Report