هفتاد و هشتمین شماره فصلنامه علمی- پژوهشی آموزش مهندسی ایران، به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این شماره حاوی 6 مقاله و دستاورد پژوهشی از استادان و صاحبنظران در حوزه آموزش مهندسی است.

Zoom Huarache 2K4 Kobe

عناوین مقالات منتشرشده در این شماره عبارتند از:
_رویکرد دانشگاه های نسل چهارم کار و عمل (مورد مطالعه:دانشگاه های کمبریج، استنفورد و هاروارد) (مهرداد گودرزوند چگینی)
_ چهارچوب مفهومی مؤلفه های آموزشی فناوری تولید الکترونیکی جهت آموزش مهندسان با بهره گیری از مدلسازی معادلات ساختاری (کامران فیضی، محمدتقی تقوی فرد، جهانیار بامداد صوفی و حسین وحیدی)
_ راه های ترویج و توسعه صلاحیت های کارآفرینی در دانشجویان (فرهاد سراجی)
_ بررسی ارتباط بین مهارت های حرفه ای با نوآوری های برنامه های درسی استادان در دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان (مجید امیری، ستاره موسوی و سعید رجایی پور)
_ مدل یکپارچه آموزش، پژوهش و نوآوری در تعامل دانشگاه نسل سوم با صنعت (رضا آذین)
_ مطالعه نقش هوش فرهنگی در تسهیم دانش و حمایت محیطی ادراک شده در بین دانشجویان مهندسی (عباس خاکپور)

در پایان فصلنامه، معرفی کتاب و چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

جهت مطالعه مقالات اینجا کلیک کنید.


روابط عمومی فرهنگستان علوم

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفت‌وگوی شرق با رضا داوری اردکانی درباره «بلای بی‌تاریخی و جهان بی‌آینده»
خرد گمشده زمانه ما
IMAGE گفتاری از دکتر علی‌اکبر صالحی
ویژگی های حکمرانی خوب
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر سید مصطفی محقق داماد
علم نه مسلمان است و نه کافر!
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه