هفتاد و نهمین شماره فصلنامه علمی- پژوهشی آموزش مهندسی ایران، به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این شماره حاوی 7 مقاله و دستاورد پژوهشی از استادان و صاحبنظران در حوزه آموزش مهندسی است.
Nike Mercurial Superfly
عناوین مقالات منتشرشده در این شماره عبارتند از:
- بررسی چالش های برنامه درسی رشته مهندسی برق به منظور بازنگری و نوسازی (کبری بحری گمیچی ، مریم سامری و جواد عبدلی سلطان احمدی)
- بررسی نقش باورهای معرفتشناسی و نگرش نسبت به ریاضی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته مهندسی (میثم غلام پور، محمد اکبری بورنگ و سیما قرآنی سیرجانی)
- سنجش و ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی تخصصی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک (محمدابراهیم صادقی، حمید عرفانیان خانزاده و حسین وهابزاده)
- طرح درس مبتنی بر پیامدها: در تسهیل ارزیابی های درونی کیفیت آموزش های مهندسی (حسین زینل و شیوا منصورزاده)
- بررسی و تبیین تأثیر انگیزش بر یادگیری دانشجویان (با تأکید بر نقش کیفیت منبع درسی) (امید مهدیه)
- ارائه مدل شاخص های مؤثر بر توسعه دانشگاه کارآفرین با کاربرد روش های مدل تصمیم گیری چند معیاره فازی (حسین صمدی میارکلائی، حمزه صمدی میارکلائی)
- شناسایی موانع تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزه آموزش های فنی وحرفه ای کشور (پوراندخت نیرومند، مرضیه ملااکبری، اکبر فرجی ارمکی، سعید زارع خورمیزی و حمیده قنبری)
در پایان فصلنامه چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.
جهت مطالعه مقالات اینجا کلیک کنید.
روابط عمومی فرهنگستان علوم
Report