هشتاد و نهمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه‌های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.

عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

آموزش مهندسی و پژوهش مبتنی بر زنجیره ارزش فناوری- مطالعه موردی: مهندسی مخزن در صنعت گاز/ رضا آذین

طراحی الگوی توسعه شایستگی‌ها برای رشته مهندسی عمران با توجه به نیازهای بازار کار/ ابراهیم صالحی عمران؛ فرناز عین خواه

واکاوی دوره‌های کارآموزی رشته‌های فنی و مهندسی به روش نظریه داده‌بنیاد/ امین سیدنصرتی؛ علی محمدزاده؛ حامد عبداله نژاد؛ رحمت ستوده قره باغ

ارزیابی تأثیر به‌کارگیری روش تریز در میزان خلاقیت و ایده‌پردازی برای آموزش بازطراحی محصولات توسط دانشجویان طراحی‌‌صنعتی/ زهرا مریخ پور؛ وحید چوپانکاره؛ شبنم سمیعی

ارائه چهارچوبی برای برندسازی دانشگاه‌های صنعتی با استفاده از مدل لنکستر و کرت‌ریل (مطالعه موردی دانشگاه صنعتی شریف)/ علی کشاورززاده؛ خلیل غلامی؛ نعمت الله عزیزی

بررسی اثر روش معکوس در کلاس برخط بر یادگیری و رضایت دانشجویان در ایام دنیاگیری کووید-19- مطالعه‌ موردی:درس زبان تخصصی مهندسی عمران دانشگاه بناب/ سمیه ملایی؛ زهرا فاخر عجب‌شیر

شناسایی و تحلیل پیشران‌های راهبردی دانشگاه کارآفرین با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل تأثیرات متقابل/ سمانه محمدپور؛ حبیب الله سالارزهی؛ امین رضا کمالیان؛ نورمحمد یعقوبی؛ محمد مهدی

 

روابط عمومی فرهنگستان علوم

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفت‌وگوی شرق با رضا داوری اردکانی درباره «بلای بی‌تاریخی و جهان بی‌آینده»
خرد گمشده زمانه ما
IMAGE گفتاری از دکتر علی‌اکبر صالحی
ویژگی های حکمرانی خوب
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر سید مصطفی محقق داماد
علم نه مسلمان است و نه کافر!
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه