نود و هفتمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 6 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.

 

عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

 

بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارت‌های تصمیم‌گیری و قصد کارآفرینی دانشجویان/ عزیزه پاشایی، محمد حسنی، بهناز مهاجران و کیومرث شهبازی به ترتیب دانشجوی دکتری، استاد، دانشیار و استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه

 

بررسی زیرساخت‌های فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظام‌مند)/ سمانه یگانه و جمیله علم الهدی به ترتیب دانشـجوی دکتری برنامه ریزی درسی و دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی

 

اثربخشی کارگاه مهارت‌افزایی کوتاه‌مدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک/ صیاد نصیری و شهریار کابلی به ترتیب مربی مرکز آموزش مهارت های مهندسی و استاد دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی شریف

 

ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب/ پرهام کریمی و رقیه گوگ‌ساز قوچانی به ترتیب پژوهشگر و استادیار گروه مهندسی انرژی های تجدیدپذیر- دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی-  دانشگاه شهید بهشتی  

 

مطالعۀ کیفی پیش‌بایست‌های اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشته‌های مهندسی (مورد مطالعه: گروه‌های مهندسی دانشگاه کاشان)/ شفیعه ستاری، احمد مدنی و علی اکبر عباسیان آرانی به ترتیب کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، استادیار گروه علوم تربیتی و استاد گروه مهندسی مکانیک حرارت و سیالات، دانشگاه کاشان

 

بررسی چالش‏ های آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی/ سید محمود طاهری و آرزو محمدی به ترتیب دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش مهندسی و استاد دانشکده علوم مهندسی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران

 

در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

 

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفت‌وگوی شرق با رضا داوری اردکانی درباره «بلای بی‌تاریخی و جهان بی‌آینده»
خرد گمشده زمانه ما
IMAGE گفتاری از دکتر علی‌اکبر صالحی
ویژگی های حکمرانی خوب
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر سید مصطفی محقق داماد
علم نه مسلمان است و نه کافر!
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه