نود و هشتمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 6 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینههای مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
- شناسایی مؤلفههای مؤثر بر فرایند یاددهی-یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغالپذیری بالا/ معصومه جمالی، حمیدرضا آراسته، حسین عباسیان و بیژن عبداللهی به ترتیب دانشجوی دکتری، استاد، دانشیار و استاد گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
- مدلیابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه/ مهدیه خلیلی خضرآبادی، محمد حسنی، بهناز مهاجران و رضا فتحی به ترتیب دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، استاد، دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه و استادیار گروه انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی کرج
- تبیین رابطه شایستگیهای دانشآموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجیگری اخلاق حرفهای مهندسی/ میترا عزتی و زینب السادات مصطفوی به ترتیب استادیار گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشگاه تهران
- شناسایی آلویتبندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشآموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان)/ فائزه میرشکاری و محمد رضا شهرکی به ترتیب دانشجوی کارشناسی ارشد و استادیار گروه مهندسی صنایع دانشکده مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
- همافزایی رویکردهای مهندسی انسانگرایانه، بومگرایانه، جهان شمول و کلنگر برای بازنگری آموزش مهندسی/ مهدی کلاهی اسـتادیار و عضـو هیئـت علمـی دانشـکده منابـع طبیعـی و محیط زیسـت پژوهشـکده آب و محیط زیسـت دانشـگاه فردوسـی مشـهد
- آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاههای مدرسان/ سیدمجید میرنظامی ضیابری، غلامحسین معماریان و اصغر محمدمرادی به ترتیب دانشجوی دکتری، استاد و استاد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران
در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.
Report