نود و نهمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 6 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:
- گزارش پژوهش های شاخه مهندسی مواد و معدن پیرامون آموزش مهندسی
- ترمودینامیک مهندسی شیمی: بازنگری در محتوا و آموزش/ لیلا زرگرزاده و غلامرضا پازوکی به ترتیب استادیار و دانشیار دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
- رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی/ رحمت ستوده قره باغ و امیرحسین درخشانی به ترتیب استاد و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها/ محسن نظرزاده زارع استادیار گروه علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر
- تحلیل ساختار دانشی آموزش مهندسی ایران با رویکرد هم رخدادی واژگان طی سال های 1378 تا 1401/ احسان گرایی و افسانه َعبدلی به ترتیب دانشـیار و استادیار گروه علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان
- بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی)/ امید مهدیه، داود عباسی و معصومه سلمانی به ترتیب استادیار، استادیار و کارشناسی ارشد گروه مدیریت و حسابداری دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان
- تأثیر شایستگیهای فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی/ مرتضی اکبری، علیرضا حاتمی، حدیث پورجمشیدی و نسرین ماه آور پور به ترتیب دانشیار و کارشناسی ارشد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه و دکتری دانشگاه الزهرا تهران
- بیانیه هشتمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی ایران
در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.
Report