ویژه‌نامه فصلنامه آموزشی مهندسی ایران تحت عنوان ارزیابی و ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی منتشر شد.

به گزارش اداره روابط عمومی فرهنگستان علوم، در ویژه‌نامه زمستان 1402 فصلنامه آموزش مهندسی ایران 6 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه‌های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
عناوین مقالات منتشر شده در این ویژه‌نامه بدین شرح است:
- دغدغه کیفیت در آموزش مهندسی ایران زمینه‌کاوی تاریخی با تأکید بر فهم منطق ظهور کیفیت در این نوع آموزش در کشور/ مقصود فراستخواه استاد برنامه‌ریزی توسعه، آموزش عالی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تهران
- ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربه‌‏های بین‌المللی و تلاش‌‏های ملی/ حسین معماریان استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران
- رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی/ رضا منیعی عضو هیئت علمی، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تهران
- کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقاله‌‏های منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران/ ابراهیم خدایی، احمد کیخا و زهره صادقی نیا به ترتیب دانشیار سنجش و پژوهش، دانش‌آموخته دکتری آموزش عالی گرایش اقتصاد و مدیریت مالی و دانشجوی دکتری سنجش و اندازه‌گیری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
- روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش‌های ارتقای کیفیت آن/ رضا محمدی، ابراهیم خدایی و فاخته اسحاقی به ترتیب دانشیار، دانشـیار گـروه روش‌ها و برنامه‌های درسی و آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور
- اعتبارسنجی برنامه‌های آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا/ عبدالرضا چینی دانشکده (رینکر) مدیریت مهندسی ساختمان دانشگاه فلوریدا،گینز ویل(فلوریدا)آمریکا

در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

 

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفت‌وگوی شرق با رضا داوری اردکانی درباره «بلای بی‌تاریخی و جهان بی‌آینده»
خرد گمشده زمانه ما
IMAGE گفتاری از دکتر علی‌اکبر صالحی
ویژگی های حکمرانی خوب
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر سید مصطفی محقق داماد
علم نه مسلمان است و نه کافر!
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه