صد و پنجمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران (سال 27، بهار 1404) به سردبیری دکتر محمود یعقوبی عضو پیوسته فرهنگستان علوم منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگستان علوم، در این شماره 7 مقاله در زمینه‌های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است. عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

 

- چالش‏ های اولویت‏ دار آموزش منابع انسانی در حوزۀ مهندسی، در دورۀ انقلاب صنعتی چهارم/ فاطمه خاکزاد، فرید احمدی و سعید جعفرزاده قوشچی

 

- طراحی الگوی هوشمندسازی آموزشِ عالی ایران با رویکرد فناورانۀ دانشگاه نسل پنجم/ زهرا بدلی، زهرا طالب و عصمت مسعودی ندوشن

 

- تحلیل یک دهه از نمرات دانشجویان دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، با استفاده از پردازش سیگنال‏ های گرافی/ امیرحسین گل شیرازی، رضا پرهیزکار، آرش امینی و محمد مهدی امتی

 

- الگوی بهینۀ توسعۀ فضاهای آموزشِ عالی از منظر ارگونومی/ فاطمه قوام، ابراهیم صالحی عمران و مصطفی عزیزی شمامی

 

- بررسی و شناسایی مهم‏ترین عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و یادگیری دانشجویان دانشکدۀ مهندسی راه ‏آهن/ سید علی مسیبی، محمود خانی الموتی، علی سمرقندی و زینب حجتی

 

- پیش‏بینی رفتار اقتصادی، براساس آموزش اقتصاد در خانواده و دانشگاه، با میانجیگری سواد اقتصادی/ فریده نصیری و سکینه جعفری

 

دنیای نوین یادگیری با سرفصل ‏های خلاقانه: راهکارها و نتایج/ رقیه گوگ‌ساز قوچانی

 

در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

 

 

 

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفت‌وگوی شرق با رضا داوری اردکانی درباره «بلای بی‌تاریخی و جهان بی‌آینده»
خرد گمشده زمانه ما
IMAGE گفتاری از دکتر علی‌اکبر صالحی
ویژگی های حکمرانی خوب
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر سید مصطفی محقق داماد
علم نه مسلمان است و نه کافر!
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه