شانزدهمین جلسه کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان علوم به ریاست آقای دکتر محمدرضا عارف برگزار شد. در ابتدای جلسه آقای دکتر عارف با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشت. در ادامه و پس از تصویب صورت جلسه پانزدهم کمیسیون، آقای دکتر رجالی گزارشی از دومین جلسه کارگروه «بررسی وضع آموزش و پرورش کشور» که با حضور وزیر آموزش و پرورش در فرهنگستان برگزار شد، ارائه کرد و خلاصه­ ای از موضوعات مطرح ­شده در جلسه و جمع ­بندی صورت­ گرفته را بیان نمود. ایشان تأکید کرد که در حال حاضر دو مسئله «دانشگاه فرهنگیان» و «وضع آموزش ابتدایی» مورد توجه کارگروه است و بناست با حضور معاون آموزش ابتدایی و سایر معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش در جلسات کارگروه، راهکارهایی عملی برای این دو موضوع پیش ­بینی و از سوی کمیسیون ارائه شود.

تبادل نظر درباره نحوه ارسال نتایج سمینار علوم ریاضی و چالش­ ها به مسئولان، بحث و تبادل نظر درباره آیین­ نامه ارتقاء، ارائه گزارش آقای دکتر بهزاد از روند تأسیس موزه علوم ریاضی در یزد، بحث و تبادل نظر درباره مسئله کنکور در ایران و تشکیل کارگروهی جهت بررسی و فراهم آوردن طرحی برای ارائه به مسئولان، ارائه گزارش آقای دکتر دهقان از فعالیت­ های ملی و بین­ المللی انجمن ریاضی ایران و توفیقاتی که در زمینه­ های علمی داشته­ است و ارائه گزارش خانم دکتر غلام­ آزاد از کنگره بین ­المللی آموزش ریاضی در هامبورگ آلمان از دیگر موضوعات مطرح­ شده در جلسه بود.

در پایان مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون فعالیت­ های چهارساله آن ارزیابی و پیشنهادهایی برای آینده تدوین شود. همچنین مقرر شد کمیسیون یک جلسه مشترک با رؤسای انجمن­ های مرتبط با ریاضیات و تعدادی از انجمن­ های فعال کشور داشته باشد تا انتظارات انجمن ­ها از کمیسیون دریافت شود و همچنین چگونگی پیشبرد اهداف کمیسیون و عملی ­تر شدن فعالیتت ها در این جلسه مشترک بررسی شوند.

 

 

روابط عمومی فرهنگستان علوم

 

Kobe 11 Mentality

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفت‌وگوی شرق با رضا داوری اردکانی درباره «بلای بی‌تاریخی و جهان بی‌آینده»
خرد گمشده زمانه ما
IMAGE گفتاری از دکتر علی‌اکبر صالحی
ویژگی های حکمرانی خوب
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر سید مصطفی محقق داماد
علم نه مسلمان است و نه کافر!
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه