هفتاد و دومین شماره فصلنامه آموزش مهندسی ایران توسط گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.

Zoom Huarache 2K4 Kobe

عناوین مقالات این شماره عبارتند از:

  • دانشگاه های مهندسی چه چیزهایی را یاد نمی­دهند؟ (پرویز دوامی)
  • توسعۀ شاخص ارزیابی کیفی آموزش مهندسی با در نظر گرفتن عدم قطعیت ها (محمد کارآموز ، پانیذ محمدپور و زهرا زحمتکش)
  • ارزيابي دروني و بهبود كيفيت برنامۀ درسي در گروه هاي آموزش مهندسي (مريم زماني­فر، رضا محمدي و فاطمه صادقي­مندي)
  • شناسایی وضعیت تحصیلی داوطلبان گروه های آموزشی علوم انساني، فنی ـ مهندسی و علوم پايه در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (جلیل فتح آبادی، غلامرضا شمس و زهرا معارف وند)
  • رتبه ­بندی دانشگاه های ایران بر اساس برون­دادهای علمی موضوعات مهندسی (محمد­رضا زارع بنادکوکي، محمدعلي وحدت­زاد، محمدصالح اولياء و محمدمهدي لطفي)
  • بررسی اهمیت و کاربردهای مدل‌سازی سه‌بعدی در طراحی مهندسی و ضرورت آموزش اصول آن به دانشجویان مهندسی (علیرضا جهان­تیغ­پاک و محمد­علی دائیان­)
  • عرصة کار فردی در کارگاه طراحی معماری به‌عنوان یک قرارگاه رفتاری کارآمد (معصومه احمدی و مریم فرهادی)

 

در پایان فصلنامه معرفی کتاب، تقویم کنفرانس های آینده و چکیده مطالب به زبان انگلیسی آمده است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مقالات می توانند به وب گاه فصلنامه به نشانی: http://این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مراجعه کنند.

 روابط عمومی فرهنگستان علوم

1000 کاراکتر باقی مانده


IMAGE گفت‌وگوی شرق با رضا داوری اردکانی درباره «بلای بی‌تاریخی و جهان بی‌آینده»
خرد گمشده زمانه ما
IMAGE گفتاری از دکتر علی‌اکبر صالحی
ویژگی های حکمرانی خوب
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر سید مصطفی محقق داماد
علم نه مسلمان است و نه کافر!
IMAGE گفتگوی ایسنا با دکتر محمد صال مصلحیان
اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه