هفتاد و دومین شماره فصلنامه آموزش مهندسی ایران توسط گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد. در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
Zoom Huarache 2K4 Kobeعناوین مقالات این شماره عبارتند از:
- دانشگاه های مهندسی چه چیزهایی را یاد نمیدهند؟ (پرویز دوامی)
- توسعۀ شاخص ارزیابی کیفی آموزش مهندسی با در نظر گرفتن عدم قطعیت ها (محمد کارآموز ، پانیذ محمدپور و زهرا زحمتکش)
- ارزيابي دروني و بهبود كيفيت برنامۀ درسي در گروه هاي آموزش مهندسي (مريم زمانيفر، رضا محمدي و فاطمه صادقيمندي)
- شناسایی وضعیت تحصیلی داوطلبان گروه های آموزشی علوم انساني، فنی ـ مهندسی و علوم پايه در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (جلیل فتح آبادی، غلامرضا شمس و زهرا معارف وند)
- رتبه بندی دانشگاه های ایران بر اساس بروندادهای علمی موضوعات مهندسی (محمدرضا زارع بنادکوکي، محمدعلي وحدتزاد، محمدصالح اولياء و محمدمهدي لطفي)
- بررسی اهمیت و کاربردهای مدلسازی سهبعدی در طراحی مهندسی و ضرورت آموزش اصول آن به دانشجویان مهندسی (علیرضا جهانتیغپاک و محمدعلی دائیان)
- عرصة کار فردی در کارگاه طراحی معماری بهعنوان یک قرارگاه رفتاری کارآمد (معصومه احمدی و مریم فرهادی)
در پایان فصلنامه معرفی کتاب، تقویم کنفرانس های آینده و چکیده مطالب به زبان انگلیسی آمده است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مقالات می توانند به وب گاه فصلنامه به نشانی: http://این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مراجعه کنند.
روابط عمومی فرهنگستان علوم
Report